اصطلاحات اینستاگرام

به ترتیب حروف الفبا

آرشیو : ( Archive ) بخشی از اینستارگرام که پست ها و استوری های شما دسته بندی می شوند برای دسترسی یاید منو سمت راست روی کلیک کرده و سپس آرشیو ( Archive ) را اتخاب کنید

آنبلاک : ( unblock ) خروج کاربر از لیست سیاه ، مخالف بلاک کردن

آن سِند مسنج : (unsend massage ) در بخش دایرکت امکان پاک کردن مسنج پس ار ارسال وجود دارد کافیست پیام مد نظر را چند لحظه لمس کنید تا یک منو پاپ آپ باز شود بالا ترین گزینه آن سِند مسنج (unsend massage )

اَد : (Add) اضافه کردن ( استوری ، لوکیشن و …. )

استوری : ( story ) بخش داستانی که می توان در آن عکس ها و ویدیو ها مسابقه و ….. دارا باشد بخش بابایی قسمت خانه ( home ) ,و اکسپلور ( expore) می شود

اکسپلور : ( explore ) نشانه زره بین زیر صفخه که بنا به فالور ها و فالوینگ ها لایک و در کل فعالیت های شما و بقیه کاربران پست ها هایی را به شما نشان می دهد معمولا پست های وایرال شده در اکسپلور می روند

بک : (back) دنبال کردن متقابل (فالو بک )

بلاک : ( block ) مسدود کردن کاربر از هر گونه تعاما با شما

پرو وایت : ( Private ) خصوصی ، حالتی از اینستاگرام که کسی بدون اجازه نمی توند شما را فالو کند و اگر فالو نکرده باشد پست ها فالور ها فالویینگ ها و … شما را نمی تواند ببیند

پست : ( post ) اصلی ترین بخش اینستاگرام که شامل تمامی عکس ها و ویدیو ها بجر استوری ( story ) می شود

دایرکت : ( direct ) : بخش تماس در اینستاگرام

دیفالت : ( default ) حالت پیشفرض تنظیمات یا حالتی که برنامه ها و … به عنوان تنظیمات قرار میدهند و می توانید آنها را تغییر دهید

ریچ : (Reach) نمایانگر مجموع تعداد حساب هایی است که از پست های شما بازدید کرده اند. در این فاکتور مجموع تعداد بازدید های یک صفحه ی یکتا، یکبار حساب می شود. بدین منظور که حتی اگر کاربری چندین بار از صفحه ی شما دیدن کند، در مجموع تاثیر بیشتری نخواهد گذاشت.

سیو : (Save) ذخیره کردن در حافظه داخلی موبایلتان

شادوبن : (shadowban) شادوبن به حالتی گفته می شود که اینستاگرام از رشد پیج شما خوداری می کند (اطلاعات بیشتر)

لاگین : ( login ) ورود به حساب کاربری

لوکیشن : (Location) مکانی که در آن عکس برداری یا فیلم گرفته اید(اطلاعات بیشتر)

ایمپرسیشن : (Impression) نیز نمایانگر مجموع تعداد حساب هایی است که از پست های شما بازدید کرده اند. با این تفاوت که اگر کاربران دفعات بیشتری از صفحه ی شما دیدن کنند، به مجموع کل افزوده می شود. به همین علت است که impression از نظر عددی مقدار بزرگتری نسبت به Reach دارد.